Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który wymaga indywidualnego oraz szerokiego podejścia. Standardowe, klasyczne pozycjonowanie w tym wypadku najczęściej się nie sprawdzi. Takie kwestie, jak to kim i jacy są potencjalni klienci oraz w jakiej branży działa nasz sklep w sieci, bardzo często są definicją dla szeregu indywidualnych spraw, które związane są z optymalizowaniem sklepu internetowego w zakresie takim, jak aspekt techniczny, na przykład odpowiednia architektura informacji, jak i w zakresie treści. Wiele przypadków mówi o tym, że jeżeli wyżej wymieniona architektura, a także błędnie i źle dobrane kluczowe frazy nie trafiają w intencję potencjalnego klienta, bardzo obniża się sprzedaż. Wtedy wypozycjonowanie sklepu staje się niezwykle trudnym zadaniem.

Platforma sklepu internetowego

Jeżeli dopiero zaczyna się analizować i myśleć o tym jaką platformę wybrać dla swojego sklepu internetowego, dobrze byłoby znaleźć możliwie jak najlepszą w celu uzyskiwania przez nią możliwie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Jednak nie ma rozwiązania idealnego, które byłoby w stu procentach skuteczne, ponieważ każda platforma posiada swoje zalety i wady, w aspektach czysto organizacyjnych, jak i aspektach optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe.

Rynek oferuje nam sporą ilość platform internetowych. Wybór należy do właściciela sklepu, ponieważ musi być ona odpowiednia pod względem indywidualnym, czyli musi spełniać wymagania oraz potrzeby sprzedającego. W pierwszej kolejności platforma powinna sprostać wymaganiom organizacyjnym oraz technicznym, a dopiero później można ją przystosować pod wyszukiwarkę internetową Google. Więc ostateczny wybór należy do właściciela sklepu internetowego, czego konkretnie potrzebuje od platformy internetowej.

Możliwości optymalizacji

Nim zacznie się pozycjonować sklep lub wybierze platformę, należy sprawdzić czy sklep posiada dane niżej funkcjonalności. Dowiedzieć się można tego z instrukcji lub firmy, która tworzy nasz sklep.

  • możliwość wprowadzenia opisów podkategorii lub kategorii,
  • modyfikacja meta tagów – zwłaszcza description i title dla kategorii, jak i produktów,
  • możliwość uruchomienia bloga,
  • możliwość stworzenia modułu opinii dla produktów sklepu,
  • przypisanie tych samych produktów do wielu różnych kategorii – jeżeli jest taka sytuacja może nam grozić duplikacja treści.