Wyszukiwarki internetowe odpowiadają na miliony pytań dziennie. Użytkownicy dostają kilkadziesiąt linków do stron internetowych. Najczęściej sprawdzają tylko kilka pierwszych propozycji.

Pozycjonowanie stron – co to?

Pozycjonowanie stron internetowych polega na stworzeniu strony w taki sposób, by była dopasowana do algorytmu. Pozycjonowanie można podzielić na SEO oraz SEM. SEO (search engine optimization) skupia się na optymalizacji strony, ma być przyjazna dla użytkownika. SEM (search engine marketing) jest pojęciem szerszym i obejmuje również płatne działania marketingowe.

Co wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce?

Szczegółowy opis wszystkich czynników nie jest znany, przynajmniej w przypadku Google’a. To najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce. Wiadomo jednak, że wyszukiwarka premiuje unikatowe treści. Na stronie internetowej powinny znajdować się teksty, które zawierają w sobie słowa kluczowe. Ważne jest to, by tekst nie był skopiowany z innego źródła np. z Fanpage’a strony.

Dodatkowym atutem są linki, które prowadza do witryny. Można takie uzyskać dzięki artykułom na portalach branżowych, które likują do strony. Wyszukiwarki polecają strony, które są przyjazne dla użytkowników. Witryna musi szybko się ładować, nie posiadać błędów oraz być czytelna. Obecnie mobilna wersja strony jest konieczna. Większość internautów korzysta z wyszukiwarki na telefonach i tabletach.

Na pozycję strony wpływają też płatne działania. PPC (pay per click) obejmuje kampanie reklamowe w wynikach wyszukiwania. Nazwa podkreśla, że właściciel płaci tylko za kliknięcia w link.

Zalety pozycjonowania stron internetowych

Największą zaletą pozycjonowania strony jest trafianie do potencjalnych klientów. Jeżeli użytkownik wpisuje określoną frazę w wyszukiwarkę to oznacza, że rozważa zakup. Dodatkowo zwiększa się ruch na stronie internetowej. Witryna i sama marka wzbudza więcej zaufania u konsumentów.

Pozycjonowanie stron jest jednym z najefektywniejszych działań marketingowych. Wymaga jednak pracy oraz czasu. Inwestycja przynosi przedsiębiorstwu wymierne zyski.